tirsdag 12. april 2016

Apriltur i solskinn


 En stille og vakker dag. For fin til ikke å benyttes....
 På skjæret til høyre for staken lå den en liten sel og solte seg. Det var litt for rask til at jeg fikk den med i bildet.
Staken står syd for Malmøya.
 Denne kan være lei å treffe med motorbåt i plan....
En av havnevesenets båter som var snill og tok hensyn ved å redusere farten ved passering bak meg.
Det er mange sjøfugler i fjorden. Jeg synes bestanden av ærfugl vokser for hvert år. Så det kan bli trangt om hekkeplassene i år.
 Turister som er på omvisning i Indre Oslofjord. De må ha hatt en fin dag i dag!
Danskebåten til kai på Vippetangen. Operabygget bak blir småtass i dette perspektivet.
Byggingen på Sørengstranden går fremover. Det blir mange boliger her inne når alt er ferdig utbygget.












For første gang kunne jeg padle gjennom kanalen mellom Sørenga og Sørengstanda.  Jeg prøvde også å padle opp Akerselven som de har åpnet opp og laget brygge inne i Barcode, men innfarten var stengt pga bygging av Munch museet.

Fiskestangen var med uten resultat. Bare måker som ved ett par anledninger viste interesse for wobbleren.

fredag 1. april 2016

Sesongstart 1. april ...


En nydelig start på årets padlesesong. Flotte forhold og bare kos .....




Strandhugg på Malmøykalven med innlagt lufting av tørrdrakten.

Siste hvile for denne båten?

Lekter med masse som graves opp i forbindelse med fjerning av grunner i havnebassenget.

Her er gravemaskinen som tar massen opp fra bunnen. Den ligger nå i sundet mellom Bleikøya og Sjursøya.

Ballongfest ....


tirsdag 17. november 2015

Nattefrost og sol



I dag var det rom for en formiddagstur på denne fine stille dagen. Nattens rim lå der solen ikke hadde kommet ennå.

 Bare blikkstille og nydelig.

 Noen andre båter var ute på sine oppdrag.

 Sommerhusene på Nakholmen skinner fint i den lave solen.

 Og skarven koser seg og tørker fjærdrakten.

 Bygdøy landet i sikte.

 Og skarven i kjent positur på sjømerket.



 Prøvde å vaske bort noen dråper på linsen, men her var det blitt saltgrått.


søndag 18. oktober 2015

Søndagstur med applaus



Nok en vakker høstdag med strålende sol og flatt vann, og med vest! Blir nesten for varm i tørrdrakten med solvarmen.
Fisking i dag også med 8 makrell som resultat. Inne ved Sørenga der flytebroen går over til operaen fikk jeg en makrell på kroken. Alle på broen stanset da jeg sveivet inn og applauderte med klapping da makrellen var på dekk.  Fisking fra kajakk er nok ikke helt vanlig syn i sentrum....
Men - det var ingen som ville ha makrellen.


Sjursøya sin kai er nå nesten ferdig og blir tatt i bruk av containerskip.


På badeanlegget ytterst på Sørenga var det mange personer som nøt solen.  


fredag 16. oktober 2015

Kveldstur med følge


Jeg ble invitert av Tom til en padletur inn i solnedgangen. Det gikk litt fort i pakkingen, så der sto jeg på kaia uten vest, der også kamera :-( og mobil har fast tilhold. Siden vi skulle padle sammen ble sikkerhet satt litt til siden, og vi startet som planlagt.
Det ble en flott tur på flatt vann, vakker solnedgang og mange andre padlere ute. Må også huske å ta med lykt ved neste kveldspadling. Det blir fort mørkt etter solnedgang.

mandag 12. oktober 2015

Høstfarger


En stille og fin høst mandag. Solen titter frem litt her og der og regnskyer truer i horisonten.


Blankt vann gir fine motiver!


Båtene er kommet på land og høstfarger tar over...


Storeflu var klar for besøk, men det fristet ikke med bad i dag :-)


Hvervenbukta med historiske bygninger i flotte høstfarger.


Det er andre gjester som har overtatt badebryggene i oktober.


En fin runde med wobbler på slep. 5 makrell og 1 sjøørret var fasit, men så klart var det ørreten jeg ikke fikk opp på dekk :-(

lørdag 10. oktober 2015

Lørdagstur


Fikk tid til en fin lørdagsrunde og hadde med meg fiskestangen i håp om sjøørret.
Været var stille og fint, med 8 grader i luften.


Nesoddfergen i godt driv forbi Bygdø.


Det var mange bøyer til hummer og krabbefiske.



Jeg kom over en flytende plastbøtte som jeg tok opp og plasserte på fremre lokk. Så her er det bare å holde balansen stille og rolig ....



Det ble ingen sjøørret, men jeg fikk til sammen 7 makrell, som jeg slapp ut igjen.
Makrellen er jo morsom å få på kroken med sin iver i å komme løs.


Detter er vel årets siste regatta for familiebåtene på Malmøya området. Ikke mye vind å seile i, men ett svakt drag var det.