| Nå er det blitt 18grader i vannet og ren sommerpadling. Idag ca 15 km med wobbler på slep. |
| Horngjel er en spelsk fisk. |
| Jeg fikk 2 horngjel, men dette er samme som over. |
| Et LNG skip på vei til kai. |
| Ærfuglen med sin ungeflokk i Ormsund. |
| Badeanlegget på Sørenga har blitt ungdommens badeplass. Full av ungdom i 15 tiden. |
| Passasjen gjennom Sørenga. |
| Mange badende på Tjuvholmen og med større aldersspenn. |
| Kongeskipet ligger ved Fillippstadkaien. |
| Passasjen gjennom Fearnley museet. |
| Øybåten hadde så mange personer ut til hovedøya at de kjørte sakte. Flott at øyene blir brukt. |
| SUP på tur. De kalte det for flott påskeføre! |
| Broen over Ormsund. |
| ca 16 km. |
![]() |
| En flott dag for padling. 20+ i luften og vanntemperaturen kommer seg. I dag ble det knelang neopren og kortermet skjorte + solkrem! |
![]() |
| Etter besøk på Ingierstrand gikk turen rett over til Kirkevika på Nesoddlandet. |
![]() |
| Langs Nesoddlandet er det mange fine brygger fra den gang det gikk rutebåt langs kystlinjen. |
![]() |
| Her holdt folk på med rydding av søppel på stranden og uti vannet. Kan være inspirert av #plast. |
![]() |
| Skader av vinterens is blir stor når dimensjonen på kledningen er for svak. |
![]() |
| Her ligger bøyene på rekke år ad og venter på sommerbåtene. |
![]() |
| Kort pause ved Hellviktangen. |
![]() |
| Der er det selskapslokaler med flott område rundt. |
![]() |
| Ærfuglen er blitt tammere .... |
![]() |
| Solpause på Jaktholmen/Gressholmen. Deilig å nyte solen litt etter 3 timer på farten. |
![]() |
| Båten ligger fortsatt. nå mer verdifull med østers som gror på siden! |
![]() |
| Gammel skøyte i cruisefart. |
| ca 25 km. |
![]() |
| Det er størrelse på container kranene på Sjursøya. |
![]() |
| Sjøfugl trekker mot land for hekkeperiode. |
![]() |
| Der fløy noen - ikke helt vant til ferdsel ennå. |
![]() |
| Kort pause på en liten strand med mye skjellsand på Søndre Langøyen. |
![]() |
| På Malmøykalven er geologi historien fin å se på. |
![]() |
| Surfebrett med motor. Bråker mye. |
![]() |
| Sikkert gøy å fare rundt i god fart. |
| Var en tur bortom Bygdøylandet i håp om ørret - men ikke i dag heller. Ca 15 km i dag. |
![]() |
| Ro og seilklubben på Malmøya har fine anlegg. |
![]() |
| På broen over til Ulvøya var det som vanlig mange fiskere. |
![]() |
| På Ormsund var en gruppe fra Krop i Lillestrøm på vei ut på sin tur. Alle i tørrdrakt - så det kan bli en varm opplevelse under dagens forhold. |
| ca 10 km runde. |
![]() |
| Nok en flott dag med ca 12 grader i skyggen og blå himmel. I dag med Epic 18 og wingåre som gir litt større marsjfart. Har i vinter byttet ut pedalene til SmartTrack roret og de virket som de skulle. |
![]() |
| Har du fin båt - så er det bra med flott opplegg! |
![]() |
| Her blir det mange fine sommerkvelder i lysthuset.... |
![]() |
| Mye ærfugl som fortsatt er ganske vare. |
![]() |
| Ingierstrandfossen. Mye vann i Svartskog som skal ut i havet. |
![]() |
| Storeflu med mer åpent land enn på lenge. Det skikkelig lavvann nå. |
![]() |
| Ikke mange steder med trange passasjer - her er jeg ved Husbergøya. Color Line på vei ut i bakgrunnen. |
![]() |
| Ved runding av Langøyene kom denne karen i god fart ut fra Sjursøya havn. |
| ca 20 km med stille vann og nesten ingen andre båter. |
![]() |
| Mitt startsted Ormsund er rett ved Oslo skipskaier og da må jeg følge med ... |
![]() |
| ... når skip krysser min rute. De kommer ofte veldig fort! |
![]() |
| Bilen viste 19 grader på vei til Ormsund. Pleier å padle i tørrdrakt ved så kaldt vann - men i dag ble det Long John og supertrøye! Angret ikke på valget. :-) |
![]() |
| Vakker dag med stille og deilig solvarme. Her langs Bleikøya på vei mot Heggholmen. |
![]() |
| Stor trafikk på øyene med soling og fotografering. Her fra Heggholmen. |
![]() |
| Kajakksnuten peker nesten rett på huset vårt - her jeg ligger rett syd av Malmøya. Fra huset er det lett å se om det er fine forhold på fjorden. |
![]() |
| På Ulvøya badestrand var en gjeng ungdommer ute å tok en dukkert. Kan det være årets russ som skal ha knute i luen? |
![]() |
| En vakker liten treskøyte i gammel stil. |
| Ca 15 km med wobbler på slep uten napp. |