lørdag 10. oktober 2009

Lørdag 10/10 Gåsøya - Ostøya - Grimsøya rundt



Lørdag kl 11 gikk starten fra Ormsund. Nordøstlig lett bris og blå himmel, ca 5 grader i luften. Tørrdrakten er på og jeg er klar til tur. Setter kursen rett mot Nesoddtangen, nord for Langøyene og til fergeterminalen. Der hilser jeg på en gammel traver som ligger på reservekaien. Etter en kort pause fortsetter jeg vestover med kurs Gåsøya. Kommer frem etter 70 minutter, som gir en snittfart på 10 km/t. Det gikk fort i dag selv om jeg ikke presset. Men jeg hadde jo en lett bris i ryggen. Rundet Gåsøya og padlet nordover opp til Ostøya og tok en matpause på vestsiden. Etterpå rundet jeg Ostøya og Grimsøya, før kursen gikk østover langs Snarøya og over til Huk. Deretter Nakholmen - Gressholmen og tilbake til Ormsund. De siste 2 timene var i motvind, som hadde økt (føltes sånn) utover dagen.Fire timer inkludert pauser på ca 30 km, ikke rart jeg kjente det i kroppen.




Det er noe rart med bloggen i dag, så her er billedtekstene.

1. Ormsund der jeg starter

2. Smørbukk på Nesoddtangen

3. Flott bryggeanlegg på Gåsøya

4. Kreativ løsning på båtopptrekk

5. Matpause på Ostøya vestsiden

6. Med egen tunell fra huset og ned til bryggen på Snarøya.








1 kommentar:

  1. Artig å følge med på alle turene du tar. Fine bilder. Niels Erik

    SvarSlett