tirsdag 22. september 2015

Med 2 makrell, 1 tommel og 2 måker på kroken!


En grå og stille ettermiddag, som skulle være perfekt til sjøørret. Bildet i kanalen fra Ormsund mot padda. Første fisken kom etter 2 minutter og som vanlig så var det en makrell.


Men så etter 3 makrell satt sjøørreten, som blir middag i kveld. Den veide 365 g sløyet uten hode.

Kort tid etter satt det utrolig nok 2 makrell på hver sin krok på wobbleren. Jeg glemte dessverre å ta bilde av dette.


Videre fiske ga mange makrell og under frigjøring av en stor makrell huket jeg meg selv i tommelen. Da jeg jobbet for å få løs min egen krok, var det ikke fritt for at jeg tenkte på fiskens smerte ved frigjøring fra kroken...  :-) Jeg slapp heldigvis å kutte opp huden for å frigjøre kroken.


Med en fri tommel så jeg på båtene som stables der de kan for vinteren. Inn mot padda sakket jag av farten litt, og da satt det jaggu meg 2 måker på kroken.


Den ene var huket i foten, mens den andre hadde kroken inn i nebbet fra undersiden. På bilde, holder jeg den ene måken rundt halsen for ikke å bli hakket og får frigjort foten fra kroken ved å kutte foten forsiktig løs. Med den ene måken løs, så fløy den andre av gårde med wobbleren hengene under. :-(

Nå må jeg i butikken å kjøpe maken wobbler, når den "fisker" så godt på alle arter!!


1 kommentar: