mandag 5. september 2016

Flatt vann og sol - makrell og ørret

Herlig "sommerdag" med sol og god temperatur. Denne bøyen er skummel for båtfolket i fart!

Syd på Søndre Skjelholmen var det en sel, men bildet ble ikke bra. Snakket med en som observerte selen med kikkert og han sa at selen var av arten Havert /Gråsel.


Kort tid etter satt det en makrell på kroken.

Mens jeg satt å sløyet makrellen ble jeg omringet av en sildestim. Mye sprett over vann ...


Og mange sild under vann. :-)

Nydelig dag!!!!

Ett dårlig bilde av den nye maneten jeg har lest om. Klar liten manet og det var mange av dem ved Nakholmen.

Og jaggu satt det ikke en ørret også i dag. Det er lenge siden sist jeg fikk ørret. I dag blir det ørret til forrett.

Jeg kom meg klar av containerbåten på vei ut fra havn og ble samtidig tatt igjen av en annen padler. Vi var enig om at disse skipene kommer fort! Takk for hyggelig prat Svein langs Langøyene! Vi sees nok igjen der ute.

Dagens tur på kryss og tvers med wobbler på slep.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar