tirsdag 14. mars 2017

Sesongstart med seil på kajakken.

Endelig er sesongen i gang. En grå dag som var meldt å bli blå utover dagen. Fuglene er vare som de pleier på denne årstiden.

Denne fant jeg under stansen på Søndre Skjælholmen. Den ble anbrakt synlig så vaktmannskapet kan finne den.
Det ble tid til litt fiske fra land mens jeg ventet på solen.

Og solen kom! På Skjælholmen er det fullt av jordrotter som graver alle mulige steder.
Selv mye stein i bakken hindrer ikke gravingen.

Siste rester av en brygge på Søndre Skjælholmen.

Til min 60 års dag fikk jeg seil til kajakk/kano bruk og det var forhold i dag til å teste.

Etter litt justering var jeg klar til testen.

Og det gikk veldig bra! Nederst er seilet festet i kajakken og oppe har jeg linen bak i nakken.
Senkekjølen var satt helt ned for økt stabilitet og jeg fikk fin fart når vinden tok i.
Jeg seilte denne 4 km strekningen sammenhengende med litt justering i sundet ved Gressholmen.
Der blåste vinden litt feil rundt odden.

Sikten gjennom seilet var ganske bra, men du skal helst kjenne farvannet .

Etter seilingen tok jeg turen innom Bjørvika og gjennom Sørenga. Munkmuseet vokser oppover og er den grå klumpen til høyre for den store gule kranen.


En fare med seil er at du seiler medvinds lengre enn du burde. For man skal tilbake igjen.
Fra Sørenga og opp igjen ble det tungt da vinden frisket kraftig på. Men en flott start på sesongen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar