tirsdag 9. mai 2017

Fisketur i Østmarka med hengekøye og sykkeltrale.

Kjørte til Bysetermosan etter jobb.
Nyanskaffet sykkeltralle fra NordicCab skulle prøves for første gang.


Turen gikk forbi Skjelbreia og til Eriksvann.
Sykkeltrallen gikk lett i ulendt terreng.

Min Exped hengekøye skulle prøvesoves for første gang.
Takk til de som ga meg den i 60 års presang!

Herlig friluftsliv!

Prøveligges før tarpen settes over.

Etter leirslagning gikk jeg en fiskerunde rundt
Eriksvann. Vakker og kald kveld.


Etter en kort time i posen måtte jeg endre opphenget av køya.
Trærne stod for tett så det ble for mye svai i køya.
Flyttet det ene festet til nytt tre, nesten maks av taulengden og liggeflaten ble nesten plan.

Det ble en kald natt med frost. Vannet i drikkeflasken på sykkelen hadde frosset!
Godt jeg hadde med boblejakke, for soveposen er ikke for så kaldt.

Neste morgen  gikk turen hjemover etter litt fiske og frokost.

Rester av Bever måltid.

Det ble en liten fiskerunde i Skjelbreia på vei til bilen
og hjem til ny arbeidsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar