onsdag 11. april 2018

Fra isbryting til vårtegn

I natt var det frost og ett tynt islag lå i de stille farvann. Isen var ikke tykkere enn at jeg lett fikk knust isen med åren for fremdrift når jeg padlet gjennom isflaket.

Gøy å leke isbryter!

På øyene har måker og andre sjøfugl begynt å vokte sine reirplassser. Her fra sydspissen på Husbergøya.

På Langøyene har de første telterne satt opp billigtelt for å holde av plassen til sommerens telt blir satt opp.

På Lindøya så jeg mange av den uønskede stillehavsøstersen som har skarpe kanter på skjellet. De smaker godt - men er vonde å gå barbent på.

Nesoddfergen i rute og Color Line til kai.

På Tjuvholmen var det flere som nøt vårsolen.

Blåskjell oppdrett kan bli en ny næring for de som bor på Tjuvholmen.

Rådhuset

Ved Operaen lå denne flytende badstuen som har vært på radio og tv.

Jeg kom meg inn i badeanlegget på Sørenga for første gang. Det går bare på veldig lavvann.
Det er klaringen under gangbroen foran i bildet som avgjør om det går.

I området rundt Sjursøya var det flere hundre ærfugl. Partnerbytte??

Fin tur i sol og svak vind fra nord. ca 18 km og 3 deilige timer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar