mandag 13. januar 2020

Til Tjuvholmen med slushføre.

Etter en fin skihelg på Beitostølen benyttet jeg dagens flotte vær til en tur på fjorden.
Det ble omtrent 13 km på de 2 timene jeg var utpå.

Flatt vann ved starten og rim på bryggen.
Temperatur rundt 0, blå himmel og stille. Kan det være bedre?

Da jeg rundet Sjursøya var det spredte isflak.

Etter Bleikøya mot Sørenga ble det store felt med slush.

Bildet tatt på enden av Sørenga og viser Munch museet med alle bygningene rundt.
Det blir tett der inne. Droppet å padle bort da det var mye slush innover mot land.

Som vanlig ble det en tur gjennom kanalen på Fearnley Museet på Tjuvholmen,
før kurset ble satt mot Hovedøya.

Slike forhold er bare å nyte!

Strandhugg på Hovedøya.

Is i starndkanten.

Det er gjort mye for å bedre forholdene langs strandpromenaden.

I sundet mellom Lindøya og Gressholmen utover var det mer slushføre.
Så jeg valgte å  sette kursen hjemover.

Underveis mellom Rambergøya og Ormsund begynte det å blåse litt,
og det kom bølger sydfra.
På bildet kan man rett foran kajakken skimte en 4 manns sculler på treningstur.

Vel ankommet Ormsund fikk jeg se den nye førerløse bussen som går til/fra Malmøya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar