fredag 5. november 2010

For fint til å sitte inne

Solen skinte, blå himmel og stille. Jeg kunne ikke sitte inne lenger og tok meg en 2 timers tur ut i frisk luft. Kosepadling i nydelig vær. Bilen viste 3 grader ved hjemkomst etter turen.
 Container båt på vei ut fra kaia ved Ormsund.
 Mens denne lå på svai i påvente av kaiplass.
 Svanefamilie som beitet langs Langøya. Håkan , sjekk Alkekongen mellom 3 og 4 svane :-)
De lot meg ikke komme for nærme.
 Dårlig bilde, men under det grå (vannoverflaten) er sporene på en stein etter min grunnstøting. :( Vanskelig å se steinene med lavt motlys.
 Bare herlig. Husbergøya foran med Bunnefjorden innover.
Ikke alt fjellet fløt som det skulle for lenge siden. Husbergøya NV.
Vegetasjonen som klamrer seg fast på S Skjælholmen. Hva slags plante er dette mon tro ...
 Fin liten strand på S Skjælholmen ble brukt til å tømme tanken.




Fine bergformasjoner på S Skjælholmen.
Fyrlykt syd for Ulvøya. I februar kan jeg kanskje gå ut på isen hit som sist vinter.
 Jeg skimter Eventyrslottet (sjømannsskolen) mellom kirkespir og kraner. Om langt og lenge så er jeg der, det er bare paddehavet som skiller oss ...
I dag satt albino skarven på samme stolpe som sist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar