søndag 31. oktober 2010

En herlig dag

Med sol, ca 10 grader og en lett sørlig bris var det bare nydelig i dag. Har fått satt på ny lateks i halsen på tørrdrakten hos Prodykk på Nesodden. Samt at jeg har fuget langs kanten på sittehullet på Xciten for ikke å få vann inn i kajakken, og den holdt tett.
Vi hadde en liten prat om dårlig båtvett etter at en 30 fot cabincruiser hadde kjørt i plan mellom oss uten å ta noe hensyn. Båten han ror skal være nordfra og av gammel modell.
Pausen hadde jeg på Geitholmen etter å ha vært innom Lysaker. I strømningen mellom utløpet av Lysakerelven og sjøen hadde jeg en nise rundt meg som viste ryggfinnen en 5-6 ganger bare noen få meter fra kajakken.  Den koste seg nok med maten i strømbeltet.
Nesoddfergen på vei ut fra terminalen på Tangen. Jeg ble tutet på da jeg passerte bak da den skulle ut, så den måtte vente litt.
Lav sol ved slutten av turen på vei inn mot Ormsund.

1 kommentar:

  1. Så fin Kokatat vindjakke du kjøpte. Vurderte den selv. Misunner deg alle turene dine, jeg få dessverre ikke tid! Idag fikke jeg endelig en liten tur rundt Bjerkøya. Snakkes

    SvarSlett