fredag 1. september 2017

Makrell til middag

Fredag ettermiddag og sjøen lå der stille og klar.
Tok med fiskestangen og gikk for makrell til middag.

Det tok ikke lang tid før første satt på kroken.
En sprek og fin makrell.
Og det ble med den ene fisken.

Klassisk skarvemotiv.

Tydelig at skarven er blitt vant til båtfolk gjennom sommeren.
Jeg kom helt inn til sjømerket før den fløy.

Politibåten kom kjørende i full fart rett utenfor.
Den ble hele tre passeringer på turen, så de var nok under øving.

Det ble nesten litt for varmt i neoprenen når solen skinte hele tiden.
Det hadde ikke jeg beregnet.

Klare tegn til ettermiddagsbyger, så jeg drar hjemover etter 3 fine timer på sjøen!
Makrellen ble laget til ben og skinnfrie fileter og stekt til forrett. Nam nam.

2 kommentarer:

  1. Man trenger bare én makrell til middag, så er det nok for den sommeren, spør du meg. :) Men de er steike artig å få på kroken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Er enig med at nakrell er artig å få på kroken, men antallet kan diskuteres. Prøv å lage ben og skinnfri ryggfilet som du steker. Det gir en annen opplevelse og blir ikke så kraftig mat. Mye av fettet og smaken sitter i skinnet.
      Jeg spiste 4 renskårne makrell med brisling til forrett. Se mitt neste innlegg.
      Jeg takker for fine bilder og gode historier i bloggen din. Du skal vite at jeg følger med, selv om jeg ikke kommenterer hver gang.
      Makrellhilsen Truls

      Slett