tirsdag 14. august 2018

Havabbor, makrell og en dau sel

Fisketur ca 17 km i rolig farvann.

Jeg forventet finvær - men dette så ikke bra ut.
Heldigvis ble det bare litt vind og ikke noe nedbør.

Her øver de unge seg på å tømme Optimisten mens de ligger i vannet. Mye latter og glede hos barna.
Jeg så flere samlinger med barn i denne siste uke før skolestart.

Syd på Lindøya slo denne havabboren til. Trodde først jeg var i bunn med kroken.
Havabboren ble innveid til 800 gram. Dagens middag!

Nesoddfergene mot Color line - hvem er sterkest?

Ved Sjursøya var det fullt av måker som fråtset i det som viste seg å være brisling.

Jeg svingte innom med mitt snøre og fikk 5 store makrell på første runde  - og det dro godt i stangen! Med tunga rett i munnen ble fiskene en for en tatt av snøret og lagt i plastpose.
På andre runde ble det 4 nye store makrell. Da var det bare å stanse med fisking. Jeg hadde nok!

Mens jeg renset fiskene så jeg at det lå ett sel kadaver på Bleikøya.
Det har nok ligget en stund for det meste av pelsen var borte.


2 kommentarer:

  1. Havabbor er bare så utrolig godt. Fornuftig når du gir deg med fiskingen fordi du har fått nok fisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Rolf. Havabboren smakte fortreffelig. Prøvde meg også med ovnsbakt makrell med ulik krydring som variasjon - men havabboren smakte best.

      Slett