fredag 18. juni 2010

Rødenessjøen og Ørje



Fredag ettermidag la jeg utpå med Epicen mellom regnbygene. Etter en kort stund fikk jeg en byge bakfra med kraftig vind. I kraftig medvind og bølger som ble opp til meteren nede mot Ørje surfet jeg ned på under 1,5 t , som gir over 10 kmh i snittfart. Fikk flere surfer som varte i både 10 og 20 sekunder. Dette kunne jeg ikke gjort med skjærgårdskajakkene, da måtte jeg ha søkt nødhavn. Hjemover ble det motvind som heldigvis stilnet når bygen ga seg. Hjemturen tok 1 time mer :-), men jeg var fornøyd..










Mellom bygene startet turen med stille og fint.












Siste biten inn mot Ørje sluser. Sjøen har roet seg vesentlig.












Den nye gangbroen over fra Ørje til det nye byggefeltet.
























Tilbake med litt bølger i mot og noe vind, men det stilnet av og ble stille til slutt. Skikkelig innlandsvær.











En glad padler. For denne turen er han utstyrt med Grete sin sydvest. Den har hun nå fått tilbake. :-)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar